Nieuws

RSS
Dirk gelauwerd als winnaar Dagbladgoud
01 april 2011 - 12:07u

 

Dirk van den Broek gelauwerd als dewinnaars van de zevende editie van Dagbladgoud

 

De advertentie van Dirk van den Broek met ‘De koekis op’ werd door de lezers bekroond met Dagbladgoud 2010 in de categorie profit. In de categorienon-profit ging de publieksprijs naar Pink Ribbon Magazine met de advertentie‘Samen zijn we sterker’. De vakjury wees Heineken en Dirk van den Broek aan alswinnaars van de vakprijzen Vakgoud en Campagnegoud.

 

Via eenintensieve dagbladcampagne, waarin de 12 nominaties paginagroot onder ogen vande lezers kwamen, werd krantenlezend Nederland opgeroepen een stem uit tebrengen. De 12 advertenties waren eerder door een publiekspanel geselecteerduit 108 inzendingen.

 

 

Bijna 50duizend mensen brachten via dagbladgoud.nl hun stem uit. Olaf Croon,directeur Cebuco: ‘De kwaliteit van de inzendingen was weer hoog, met dit jaarnatuurlijk veel WK-inhakers. De Dagbladgoud-winnaar van dit jaar, de inhaker“De koek is op” van Dirk van den Broek, kreeg na een nek-aan-nek-race metHeineken’s inhaakadvertentie “Bertje!” uiteindelijk toch de meestevoorkeurstemmen. Pink Ribbon Magazine won wederom bij non-profit, dit jaar metde advertentie “Samen zijn we sterker”. Grote klasse!’ Dagbladgoud bestaat uiteen publieksprijs en een vakprijs. De vakjury riep de Heineken-advertentie‘Social Networks’ uit tot winnaar van Vakbladgoud 2010.

 

VakjuryvoorzitterAstrid Prummel (Adformatie): ‘De vakjury had geen enkele twijfel en verkoosHeineken unaniem tot Vakbladgoud 2010 winnaar. Een minimalistisch uitgevoerdeboodschap, subliem in zijn eenvoud, een intelligente inhaker op de tijdgeest,prachtig passend in de krant.’

 

De vakjurybeoordeelde daarnaast 27 campagnes in de categorie Campagnegoud en wees ‘HetDirk Effect’ van Dirk van den Broek aan als winnaar. Prummel: ‘In “Het DirkEffect” is Dirk van den Broek dicht bij zichzelf en zijn klanten gebleven. Dehumorvolle, intelligente en consistente art en copy gaven de doorslag.’

 

De vakjurybestond dit jaar uit Ellen van der Horst (Centraal Beheer Achmea), NicoHilhorst (M2Media), Marcel Hartog (Publicis), Darre van Dijk (Ogilvy), René Herremans(Ahold) en Sjors Kroon (Telegraaf Media, voorzitter Cebuco).Cebuco-voorzitterSjors Kroon, over het belang dat Cebuco hecht aan Dagbladgoud: ‘Uit alleonderzoeken krijgen we teruggespeeld dat lezers advertenties in dagbladenwaarderen en als relevante aanvulling zien. Een ander feit is dat creativiteitwerkt en ervoor zorgt dat de boodschap beter overkomt bij de lezer.Uiteindelijk speelt het een belangrijke, zo niet doorslaggevende rol in deeffectiviteit van communicatie. Daarom vinden de dagbladen het belangrijk datgoede reclamemakers door het lezerspubliek en de vakjury worden beloond.’

 

Bron:Adformatie.nl maandag 21 maart 2011  Door: Maarten Hafkamp

 

 

Donderdag 12 november brengt de eerste groep havisten een werkbezoek aan Dirk van den Broek in Vleuten in het kader van het lespakket "Supermanager worden". Met Supermanager worden wil het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie van de supermarkten in Nederland, de instroom in en de doorstroom naar de HBO-opleidingen van het CBL vergroten. Dirk van den Broek werkt hier graag aan mee. Onderdeel van Supermanager worden is het werkbezoek aan een supermarkt. Een groep van 17 leerlingen uit havo 5 van het Amadeuslyceum, richting Economie, Management en Organisatie, bijt 12 november het spits af bij Dirk van den Broek in Vleuten. "Natuurlijk komen jongeren vaak in een supermarkt. Er is echter een wezenlijk verschil tussen een bezoek als klant en een rondleiding achter de schermen. Wij zijn er van overtuigd dat je op deze manier kunt laten zien dat je een serieuze carrière kunt maken in de supermarkt. Met een gedegen HBO-opleiding kun je op relatief jonge leeftijd leidinggeven aan een grote groep medewerkers en verantwoordelijk zijn voor een groot assortiment," aldus Jules van Well, Hoofd Medewerkers en Veiligheid van het CBL. "De supermarkt wordt als ideale plek voor een bijbaantje gezien, maar wij willen jongeren ook interesseren in een carrière in de supermarkt." Daarom startte het CBL met het lespakket dat bestaat uit de website www.supermanagerworden.nl en een werkbezoek. De website is speciaal ontwikkeld ter ondersteuning van de lessen in het MBO dagonderwijs en het vak Management & Organisatie in de bovenbouw van de HAVO. De site laat de lesstof over Marketing en Personeel in de praktijk zien. De lessen worden ingeleid door een docusoap. De hoofdrol in deze filmportretten is een jonge supermarktmanager die op de winkelvloer wordt gevolgd met de camera. Deze "supermanagers" zijn voor de scholieren rolmodellen van een manager die zij na hun HBO-studie graag zouden willen zijn. De site bevat ook een carrièreplanner met de HBO-opleidingen voor een carrière in de supermarkt.

Vacature zoeken

Plaats of postcode Straal
Uren per week
Opleidingsniveau
Bedrijf
Functiegroep
Toon resultaat
Gevonden vacatures:
Gerelateerde vacatures: