Nieuws

RSS
GROOT, GROTER, GROOTST!
25 februari 2010 - 21:03u

GROOT, GROTER, GROOTST!

 

Detailresult Logistiek is ontstaan uit het samengaan van de distributiecentra van de Dekamarkt en Dirk van den Broek. Het distributiecentrum aan de Olieweg staat sinds 1992. Het is op dit moment 24000 m² groot en er worden op dit moment 86 filialen van Dekamarkt vanuit deze locatie bevoorraad.

 

Door het samengaan van de distributiecentra is besloten om het distributiecentrum aan de Olieweg flink uit te breiden met als doel om ook nog eens 96 Dirk van den Broek filialen vanuit dit distributiecentrum te bevoorraden!

                                                        

Dit zal betekenen dat in de tweede helft van 2010 wij 182 filialen gaan bevoorraden vanuit één vestiging!

 

Dit heeft behoorlijk wat consequenties; het pand wordt uitgebreid met 9000 m². In totaal is ons Distributiecentrum aan de Olieweg straks 33.000 m² groot. Dat is ongeveer vijf voetbalvelden!!

 

Om optimaal gebruik te gaan maken van deze enorme grote ruimte zullen ook de werktijden uitgebreid worden. Dit zal betekenen dat wij beter in kunnen spelen op de wensen van onze klant, de filialen. Maar niet alleen de filialen zullen tevreden zijn, ook kunnen wij onze werknemers meer ruimte bieden om aan te geven wanneer zij willen werken.

 

Door deze uitbreiding zijn wij op zoek naar flink wat mensen die weten van aanpakken, en die het leuk vinden om in groepsverband te werken in een dynamische omgeving!

 

Uitbreiding DC Olieweg - Velsen 01Uitbreiding DC Olieweg - Velsen 02Uitbreiding DC Olieweg - Velsen 03Uitbreiding DC Olieweg - Velsen 04Uitbreiding DC Olieweg - Velsen 05

Het is een zo’n eenvoudig woord, maar achter dit woord gaat een hele wereld schuil van organiseren, plannen en bewaken van allerlei logistieke processen. Detailresult Transport werkt nauw samen met DetailresultLogistiek , Detailresult Productiebedrijven  en uiteraard de filialen organisaties Dirk , Bas , Digros en Dekamarkt. Detailresult Transport bestaat uit 40 vrachtauto’s die zo’n 85 Dekamarkt, 50 Dirk, 30 Bas en 20 Digros filialen bevoorraden en dat is een fantastische klus, uitgevoerd door meer dan 80 chauffeurs! Daarnaastdoen wij ook nog het één en ander in crossdocking voor Detailresult Logistiek. Tussen 05:00 uur en 06:00 uur ‘s ochtends starten de vrachtwagenchauffeurs met hun rit. Wij bevoorraden de filialen met alles wat je maar in de filialen kunt vinden, van kruidenierswaren, Aardappelen Groente en Fruit, brood, vlees tot bloemen.De afdeling transportplanning houdt via GPS in de gaten of iedere chauffeur op tijd vertrekt. Mocht het onverhoopt zo zijn dat een auto niet kan vertrekken, om wat voor reden dan ook, is het de taak van de transportplanner om ervoor te zorgen dat de vracht alsnog op tijd op het betreffende filiaalaanwezig is. Dit is een spannende klus waarbij men snel, flexibel en creatief dient te zijn. Zo dient men de verschillende oplossingen te bedenken en af tewegen tegen de bijbehorende kosten. Wat in ieder geval zeker is, is dat ‘nee-verkoop’ in de filialen geen optie is! Onze trots, het wagenpark van Detailresult Transport, bestaat uit maar liefst 4 bakwagens, 36 trekkers/opleggers gekoeld (koeling/diepvries) en ongekoeld (kort (city) en lang.). Daarnaast hebben wij sinds kort onze eigen LZV! Iedere vrachtwagenchauffeur gaat op pad met een ritbrief waar precies op staat waar, wat en hoeveel hij/zij moet laden en voor welk filiaal. Tijd speelt een belangrijke rol hierin, filialen moeten op een bepaald moment worden bevoorraad, dit omdat de filialen personeel plannen om de vracht te ontvangen en te verwerken. Mocht het zo zijn dat een rit om wat voor redendan ook uitloopt, zal het filiaal op de hoogte worden gebracht van de vertraging.Nadat de vracht gelost is bij het filiaal wordt de auto daar geladen met lege maar ook volle containers met daarop flessen, fust of afval. Deze lading gaat terug naar een Distributiecentrum in velsen-Noord of Apeldoorn voor de verwerking.  Dit is een proces dat zich telkens herhaalt maar geen dag is hetzelfde!
Werken bij Detailresult Logistieklocatie Flemingweg Alphen aan den Rijn(n.a.v.gesprekje met Martijn de Jong, 17 jaar) Martijn is een van de enthousiaste medewerkers die ons distributiecentrum rijk is. Op de carrièrebeurs in Leiden kwam hij in contact met het promotieteam van Detailresult Logistiek. Hij was enthousiast over de de mogelijkheden en beslootvia Superjob.nl te solliciteren. Martijn werkt inmiddels 1½ jaar met veelplezier bij ons. Het werk ende sfeer bevallen hem prima. Naast het orders lopen wordt hij ook ingezet op andere afdelingen binnen het distributiecentrum. Dit maakt het werk lekker afwisselend zoals hij zelf zegt. Zo assisteert hij bijvoorbeeld op de afdelingen expeditie en tassenpost. Martijn geeft aan dat hij het heel erg prettig vind dat hij zijn werktijden deels zelf kan bepalen. “Ik ben een ochtendmens en ik houd ervan vroeg te beginnen.Voordeel is dat ik dan ook weer vroeg naar huis kan en dan nog de hele middag en avond voor mezelf heb.” Martijn kan het goed vinden met zijn collega’s. “Dit is een multicultureel bedrijf en dat maakt het erg leuk” zegt hij. “Je leert veel van elkaar en elkaars cultuur en taal. De voertaal hier is Nederlands, maar ik vind het leuk dat ik mijn buitenlandse collega’s in hun eigen taal goedemorgen kan wensen. Dit wordt gewaardeerd en dat komt de sfeer weer ten goede.”  Geld verdienen en aan je conditie werken tegelijk! Detailresult Logistiek verzorgt de leveringen aan de supermarkten van de Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros supermarkten, Dirx Drogisterijen en Dirck III slijterijen. Ditzelfde doet zij voor de supermarkten van Dekamarkt. Dit gebeurt vanaf diverse locaties in Nederland, onder andere vanuit ons distributiecentrum aan de Flemingweg in Alphen aan den Rijn Voor dit distributiecentrum zijn wij op zoek naar gemotiveerde en enthousiaste orderverzamelaars met pit. Je voornaamste taak bestaat uit het verzamelen van orders. Je doet eigenlijk deboodschappen voor onze winkels en daarmee vervul je een zeer belangrijke taak binnen onze organisatie. Zonder de inzet van onze orderverzamelaars valt er immers weinig boodschappen te doen in de filialen!  Detailresult Logistiek BV is een gezonde organisatie die nog steeds groeit en in ontwikkeling is. Dat maakt ook dat er binnen het distributiecentrum mogelijkheden zijn om zelf door te groeien en te ontwikkelen.  De ruime openingstijden en flexibele planning maken het mogelijk om zoveel mogelijk je eigen werktijden in te delen. Ben je een ochtendmens dat kun je hier vroeg aan het werk. Blijf je ’s ochtends liever langer in bed liggen en ben je meer eenavondmens. Ook geen probleem, het distributiecentrum is ook een aantal avonden geopend.  De diverse contractvormen die wij bieden, maken veel mogelijk; voor mensen op zoek naar een fulltime of parttime baan of scholieren die naast hun opleiding een zakcentje willen bijverdienen. Buiten de doorgroeimogelijkheden en flexibele werktijden biedt Detailresult Logistiek BV ook nog: * een goed salaris en arbeidsvoorwaarden volgens de VGL-CAO* een goede werksfeer* mogelijkheden om opleidingen te volgen Kortom je kunt hier aan je conditie werken en je krijgt er nog voor betaald ook wat wil je nog meer! Solliciteer vandaag nog via Superjob.nl!   
Sneller, makkelijker, prettiger, duidelijker, productiever,efficiënter en vrijwel foutloos. Dat zijn de trefwoorden die telkens terugkomenin de enthousiaste commentaren van orderverzamelaars op het spraakherkenningsysteemVocollect, wat in de DC’s gebruikt wordt voor het picken van orders, in devolksmond eigenlijk altijd Voice genoemd. Alle DC’s van Detailresult Logistiekverzamelen op deze manier hun orders voor de winkels, met uitzondering van een paarkleine stromen artikelen, zoals het actietraject in Velsen en Apeldoorn en debulkartikelen in Sassenheim. Begin dit jaar waren er in DC Olieweg meerderepaden waar nog met stickers gelopen werd, maar door de mensen in het DC is er,samen met de afdeling Logistieke Systemen, een flinke slag gemaakt.Jan van der Nagel, Manager Fysieke Distributie, geeft aandat de resultaten van het orderverzamelen met Voice geweldig zijn. Minderklachten van de filialen, meer efficiency in de magazijnen en minder stressonder de orderpickers.  “Voordatwe met Voice werkten, verzamelden we orders door lijsten met stickers af telopen. Echter, met deze collostickers kon nog wel eens iets misgaan. Ze kreukelden, lieten los of bleven aan de handschoenen plakken. Je kuntje vast wel voorstellen dat dit vooral in de koelcellen en diepvries problemengaf, waar men dikke handschoenen draagt. Het resultaat was, mede doorconcentratieverlies bij de orderpickers, af en toe een missertje, waarop defilialen terecht in de telefoon klommen.” Met het stickerlozevoicepickingysteem worden precies het aantal te picken colli en de meestefficiënte route aan de orderverzamelaar doorgegeven en bij elke pickplaatsdoor de orderverzamelaar een controle uitgevoerd. “Voice”, zegt Jan van der Nagel, is zó logisch en uitgekienddat de training van de orderverzamelaars – ongeacht hun landstaal –relatief  weinig tijd kost. Het inspreken van het stemherkenningsysteemvergt gemiddeld 20 minuten per persoon. Voice, een computergestuurd systeem,verbindt de orderverzamelaars met een computerstem via een ontvanger enkoptelefoon. De computer herkent de naam en de stem en taal van deorderverzamelaar en dirigeert deze via de kortste weg naar de stellingen, waarzij opdracht geeft tot het verzamelen van het aantal colli. Dit wordt telkensdoor de orderpicker bevestigd, via een microfoontje. Als alle producten vooréén order verzameld zijn, klinkt door de koptelefoon ’einde opdracht’ en geeftde orderverzamelaar de dichtstbijzijnde printer door aan het systeem. Op dezemanier bevestigt de orderverzamelaar het afronden van het verzamelproces, enwordt er een containersticker met een uniek getal uitgedraaid.  “Voice minimaliseertfoutkansen. Onze mensen hebben de handen vrij, hoeven zich niet aan te meldenen raken niet meer gestresst door tikfouten of zoekgeraakte stickers. Hetsysteem kiest voor hen de kortste en snelste weg door het magazijn, waardoor deefficiency is verbeterd. Ook niet geheel onbelangrijk, is dat deorderverzamelaars meer plezier in hun werk hebben.” Tevredenheid alom dus, bijde orderverzamelaars, de winkels, die verzekerd zijn van een zeer betrouwbarelevering en uiteindelijk bij de klant, die minder snel mis zal grijpen. 

Vacature zoeken

Plaats of postcode Straal
Uren per week
Opleidingsniveau
Bedrijf
Functiegroep
Toon resultaat
Gevonden vacatures:
Gerelateerde vacatures: